Taju ja tegelikkus: 4 asja, mida olen õppinud Gen Z-st - Swiss Education Group - Estonia

Taju ja tegelikkus: 4 asja, mida olen õppinud Gen Z-st

Taju ja tegelikkus: 4 asja, mida olen õppinud Gen Z-st

Palju räägitakse Z-põlvkonnast, uusimast põlvkonnast, kes on astunud kolmanda taseme haridusse, ja tööjõust. Kuid kuidas nad ennast näevad ja kuidas nad suhtuvad sellesse, kuidas neid tajuvad vanemad põlvkonnad? Lektor Claire Jollain pöördus vastuste saamiseks oma õpilaste poole.

2019. aastal hakkasid minu digitaalse turunduse üliõpilased kirjutama blogipostitusi, et selgitada oma põlvkonda tulevastele värbajatele. Enne selle akadeemilise projekti alustamist julgustasin õpilasi lugema uuringuid Gen Z kohta – üldjoontes määratletud kui inimesed, kes on sündinud aastatel 1997-2012 – ja kirjeldama, kas nad nõustuvad või ei nõustu sellega, mida nende kohta öeldakse ja miks.

Parimad blogipostitused avaldati ja nüüd on meil rohkem kui 50 postitust, mille on kirjutanud bakalaureuse – ja magistriõppe üliõpilased 27 erinevast riigist. Siin on, mis neil oli öelda ja mida ma sain teada nende põlvkonna tõdede ja väärarusaamade kohta:

1. Nad ei meeldi maailmale

Esimene asi, mida õpilased uurimistöö käigus õppisid, on see, et enamik Gen Z-i käsitlevatest uuringutest jõuavad nende kohta negatiivsetele järeldustele: neid peetakse asotsiaalseteks, tehnoloogiast sõltuvateks ja laiskadeks. Õpetajad väidavad, et nad ei suuda märkmeid teha; värbajad kritiseerivad nende professionaalsuse puudumist ja juhendajad arvavad, et nad ei ole tugevad töötajad. Kui nägin oma õpilaste reaktsioone nendele kriitikatele, tundsin end nende nimel pahasena: kas see on tõesti õige viis uue põlvkonna vastuvõtmiseks, kes peab lahendama dramaatilisi probleeme nagu kliimamuutused?

Kuigi minu õpilased tunnistavad, et nad tuginevad palju tehnoloogiale ja et üks nende suurimaid hirme on Wi-Fi-juurdepääsu kaotamine, selgitavad nad ka, et nad vihkavad e-kirju ja eelistavad näost-näkku suhtlemist. Mulle meeldis Christine ‘i kommentaar õpetajate kohta, kes püüavad õpilasi YouTube’ i videotega kaasata. Ta kirjutas: “Tänapäeva maailmas arvavad õppejõud, et kui klass on igav, püüab video kuvamine ekraanil meie tähelepanu. Kuid tõsi on see, et kui me ei olnud haaratud alguses, pole internetis ühtegi videot, mis paneks meie aju töötlema või säilitaks isegi teavet, mida nad soovivad edastada. ”

Peaaegu kõigis ajaveebides ütlevad õpilased, et sobiva töökoha leidmine on nende peamine prioriteet ja mure, kuna nad on teadlikud sellest, kui konkurentsivõimeline on tööturg. Kui nad loevad, et neil puudub professionaalsus, võtavad nad vastu küsimärgi alla nende ettevõtete professionaalsuse, kes ei vasta ametikohtade kättesaadavuse küsimustele või kes pärast töövestlust tagasisidet ei anna. Kuidas saaksime paluda neilt mingit viisakust, kui ettevõtted seda ei tee?

Oma blogipostituses väljendas Lynn oma põlgust: “Me ei saa aru, kuidas mõned ettevõtted hindavad inimesi paberitüki põhjal! Minu jaoks on see nagu raamatu hindamine kaane järgi – ja me kõik teame, et me ei peaks seda tegema.”

Paljud õpilased ütlevad, et nad asutasid väikeettevõtteid keskkoolis ja on selge, et ettevõtjaks olemine on väga palju Gen Z bucket listis. Ehkki mõned nende arusaamad tööturule sisenemisest on valed, väljendas suur osa õpilastest, sarnaselt Oliverile, muret loomingulise lämmatatuse pärast: „Mind hirmutab täiesti tõsiasi, et võiksin kunagi töötada kontorikuubikus. See maailm ei luba loovust.”

gen z 1

2. Nad otsivad tähendust kõikjal

Teabega pommitatuna on näidatud, et Gen Z tähelepanu on vähem kui 10 sekundit. Kas see tähendab, et neid ei huvita miski või vastupidi, nad üritavad kõike filtreerida ühise eesmärgiga: mõtestada seda!

Nagu Caroline juhib tähelepanu, pole asi selles, et tema põlvkond pole võimeline keskenduma, nad lihtsalt mõtlevad ja neelavad teavet erinevalt: „See, et me eelistame uudiseid kuulda pigem kiirest videost kui ajalehest, ei tähenda, et meil puuduks tähelepanu, täpselt nagu kontoris teksade, mitte ülikonna kandmine ei muuda millenniumi põlvkonda laisaks. ”

Tõepoolest, juurdepääs uutele kommunikatsiooniliikidele on struktuurselt muutnud seda, kuidas see uus põlvkond suhtleb. Nad peavad sortima kõik need andmed, tegema valikuid, mõistma, mis on oluline ja mis on vähem oluline. Sellega seoses ütleb Josefin, et meil on kohustus juhtida seda põlvkonda, kes lõpuks tarbib meie loodud tehnoloogiat. Ta väidab: “On öeldud, et meie ühiskonnas kasvab depressioon ja madal enesehinnang ning kes selle eest vastutab? Z-põlvkond vajab juhendamist, et aidata neil leida oma väärtused ja mitte eksida teel. Nad vajavad eeskujusid. Vanemate põlvkondade ülesanne on aidata neil edu saavutada.”

Muutunud on ka ootused töökohale. Isegi kui enamik neist hindas oma praktikakogemusi ülemaailmsetes hotellikettides, hindavad nad kõige rohkem „olla tunnustatud ja hinnatud“, selgitab Joao. “Me ei taha töötada suurte korporatsioonide heaks, me ei taha olla number. Väärtustame väikeseid keskkondi, kus kõik tunnevad üksteist ja kus igaühe hääl mõjutab üldist otsustusprotsessi.”

Palju rohkem kui tiitlid ja raha, otsib see põlvkond pidevalt eneseteostust, nagu ilmneb nendest Francesco tähelepanekutest. Neile ilmselgelt ei meeldi, kui neile öeldakse, mida teha. Nad tahavad proovida ja mõnikord ka ise läbi kukkuda. “Gen Z tahab teha seda, mida nad tunnevad, et on õige. See ei tähenda, et me ei oleks valmis muutuma vastavalt saadud tagasisidele. Vastupidi, me tahame olla võimelised ebaõnnestuma ja nägema oma vigu, et tõesti mõista, miks me teeme asju teatud viisil. Kui me midagi õpime ja seda tunnustatakse, on meil saavutuse tunne, mis toob kaasa suurema isikliku tootlikkuse.”

Generation Z tahab juhte ja mitte ülemusi, nad otsivad eeskujusid ja nad hindavad õpetajate pühendumust. Mida nad kõige rohkem hindavad, on praktiline kogemus, selgitab Linda. “Kujutage ette arsti. Kas te ütlete, et nad teavad, kuidas operatsiooni teha, kui nad on sellest ainult raamatutest lugenud? Ilmselt mitte. Sellepärast soovisin omandada praktilisi kogemusi kogu oma õpingute ajal.”

3. Nad on ambivalentsed

Postitus postituse järel üllatas mind kõige rohkem Z-generatsiooni ambivalentsus. Ühest küljest tundub Gen Z liiga enesekindel, uskudes, et homne maailm saab olema väga erinev ja nad on ainsad, kes suudavad selles uues keskkonnas navigeerida. Mitmete nende veebipostituste meeldejäävad pealkirjad rääkisid palju:

“Gen Z töökohal: saame muuta mängureegleid!” autor Daniela

“Ära ole pessimistlik! “MEIE” on edukam kui “NEMAD” autor Callisa

„Kohanege investeerimiseks – miks on Gen Z tulevik” kirjutas Adrian „Tulevik kuulub Gen Z-le” kirjutas Xin

Samal ajal väljendavad nad siiski hirmu terrorismi, kliimamuutuste ja majandusliku ebastabiilsuse ning maailma olukorra pärast, mis eelmiste põlvede poolt neile kord on jäetud. Nagu Ankita ütleb: “Minu põlvkond on kursis kõikide uudistega kogu maailmast; oleme näinud ja kuulnud majanduskriisist ja loomade ohustamisest. Me oleme põlvkond, kes tegelikult hoolib jätkusuutlikkusest, sest ei pruugi olla palju jäänud, kui meil on lapsed või lapselapsed.”

Paljud teevad järelduse, et kindlust ei ole enam olemas ning nii globaalsed ettevõtted kui ka riigid võivad väga kiiresti destabiliseeruda ja kokku kukkuda.

4. Tehnoloogia on vahend, mitte eesmärk

Enamik õpilasi näeb tehnoloogiat võimaldajana, muutes võimaluste maailma kättesaadavamaks. Nagu Tawfiq märgib: “olen Jordaania üliõpilane, kes õpib Šveitsis, otsides praktikavõimalusi Põhja-Ameerikas. 20 aastat tagasi oleks see olnud võimatu.”

Ta ütleb, et tehnoloogia pakub rohkem võimalusi kui tõkkeid ja lükkab tagasi arvamuse, et Gen Z on ekraanidest häiritud ja ei suuda tööl keskenduda. Nii tunneb mitte ainult Tariq, kõik õpilased, kes neid blogipostitusi kirjutasid, keeldusid määratlemast ainult nende juurdepääsu, teadmiste või sõltuvuse tõttu tehnoloogiast. Nagu Jervis ütleb, on tehnoloogia vahend, et minna kaugemale, kiiremini ja paremini! „Meie põlvkond on näljane paranemise järele ja ajendatud uudishimust. Varasematel põlvkondadel toimunut muudab täielikult põlvkond Z, kuna me teeme tohutuid maailmaparandusi, valime kiirtoidu asemel puhta toidu, rõhutame mitmekesisust ja loome asju, mis võivad teie jaoks praegu mõeldamatud olla.”

Vanemad põlvkonnad võivad tuua esile Gen Z kannatlikkuse puudumise ja näha, et nad liiguvad ühelt trendilt teisele, kuid nagu Mitsue märkis, sündis ta pidevalt liikuvas ja muutuvas maailmas. “Ma tean, et me tahame KÕIKE KOHE, aga just sellega oleme harjunud. Kõigi tehnoloogia edusammudega ei pea me isegi ootama mis tahes tüüpi failide allalaadimist, nagu varasemad põlvkonnad. Meie jaoks juhtub kõik kiiresti ja kõik on meie kätes.”

 

Artiklis on tsiteeritud Hotel Institute Montreux Gen Z õpilasei, tänu nende blogipostitustele: Pr Christine Murillo (Panama), Ms Lynn Wyngaard (Holland), Hr Oliver Aubry de Maraumont (Taani), Ms Carolina Pow-Laulis (Peruu ja USA), Ms Josefin Lundqvist (Rootsi), Hr João Francês (Portugal), Hr Francesco Liam Gullo (Itaalia), Ms Linda Baggio (Itaalia), Pr Daniela Callo (Peruu), Ms Callisa Indrawati (Indoneesia), Hr Adrian Johansson (Norra), Hr Xin Luo (Hiina), Ms Ankita Talapatra (India), Ms An Nguyen (Rumeenia ja Vietnam), Hr Tawfiq Irshaidat (Jordaania), Hr Jervis Wei (Hongkong), Ms Mitsue Gomez (Panama).

Lugege hotelli Instituudi Montreux õpilaste Gen Z blogi postitusi
Hotelli Instituudi Montreux